Garantie

Persoanele fizice beneficiază de garanţia legală de conformitate, astfel cum aceasta este definită de lege. Legislația aplicabilă prezentei garanții: Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului, modificată prin Legea nr. 161/2010 și Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor și garanțiile asociate acestora, modificată și completată prin Ordonanţa nr. 9/2016.

AVELINE ofera clientilor sai o garantie legala de conformitate de 2 ani de la data achizitionarii produsului, pentru defecte neimputabile consumatorului.

Garanția legală de conformitate reprezinta obligația legală a vânzătorului față de consumator ca, fără solicitarea unor costuri suplimentare,  aducă produsul la conformitate, incluzând restituirea prețului plătit de consumator, repararea sau înlocuirea produsului.

Garantia legala de conformitate include defectele cauzate de material sau manopera.  

Garantia legala de conformitate nu include deteriorarea provocata produsului din cauza nerespectarii indicatiilor de intretinere, a accidentelor, a neatentiei, a neglijentei, a utilizarii necorespunzatoare a acestuia sau a altor factori care nu au legatura cu defectele de material sau de manopera.

Vanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare. Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.

Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca: a) corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model; b) corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare; c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip; d) fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.

Raspunderea vanzatorului privind garantia legala de conformitate, potrivit prevederilor art. 9-14 din Legea nr. 449/2003, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului. Pentru produsele a caror durata medie de utilizare este mai mica de 2 ani, acest termen se va reduce la durata medie de utilizare.

Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de 2 luni de la data la care a constatat-o.

Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa de conformitate își are originea în materialele furnizate de consumator.

În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând

repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepția situației în care măsura este imposibilă sau disproporționată.

Vânzătorul are aceleași obligații pentru produsul înlocuit ca și pentru produsul vândut inițial.

Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in termen de 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul, dupa caz, a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului si a predat produsul vanzatorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.

Noțiunea “fără plată”, se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poștale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate și ambalare.

Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului in termenul maxim de 15 zile prevazut de lege, fara costuri pentru consumator. Consumatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului, daca lipsa conformitatii este minora.

Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepția cazurilor în care prezumția este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.

Timpul de nefunctionare din cauza lipsei de conformitate aparute in cadrul termenului de garantie prelungeste termenul de garantie si curge, dupa caz, din momentul la care a fost adusa la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului sau din momentul prezentarii produsului la vanzator, si pana la aducerea produsului in stare de utilizare normala si, respectiv, al notificarii in scris in vederea ridicarii produsului sau predarii efective a produsului catre client.

Produsele de folosinta indelungata care inlocuiesc produsele defecte in cadrul termenului de garantie vor beneficia de un nou termen de garantie care curge de la data inlocuirii produsului. Termenul de garantie curge de la data intrarii bunului respectiv in posesia clientului.

Produsele de folosință îndelungată defectate în termenul de garanție legală de conformitate, atunci când nu pot fi reparate sau când durata cumulată de nefuncționare din cauza deficiențelor apărute în termenul de garanție legală de conformitate depășește 10% din durata acestui termen, la cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea produsului respectiv.

Durata medie de utilizare a produselor Aveline de tip bijuterie este de 5 ani.

Conditii de acordare a garantiei

Garantia se acorda la prezentarea produsului impreuna cu certificatul de garantie si cu factura fiscala care atesta achizitionarea bunului. Vanzatorul are aceleasi obligatii pentru produsul inlocuit ca si pentru produsul vandut initial. Vanzatorul va suporta cheltuielile postale si de transport necesare pentru expedierea produselor in vederea asigurarii garantiei.

Cum pot beneficia de garantie pentru un produs Aveline?

1. Asigurati-va ca produsele in cauza au un defect cauzat de material sau manopera, defect care nu poate fi imputat consumatorului.

2. Scrieti-ne la adresa contact@aveline.ro, pentru a ne anunta de intentia dvs. de a returna un produs in garantie. Va rugam sa includeti: numele cumparatorului, seria si numarul certificatului de garantie, seria si numarul facturii.

3. Completați formularul de garantie, pe care il veti primi in emailul in care va vom raspunde. Formularul completat se expediază împreună cu produsele.

4. Includeti in colet formularul de garantie completat, o copie a facturii si o copie a certificatului de garantie.

5. Expediați coletul prin servicii de curierat la adresa de mai jos. Costul transportului va fi suportat de catre vanzator. Nu sunt acceptate: ridicarea coletelor la sediul firmei de curierat, expedierea prin posta. Expedierea coletului se face in maxim 14 zile calendaristice de la sesizarea neconformitatii produsului.

SC Flavor Media SRL
Attn.: Departament Garantii
Str. Scortarilor, nr. 11, ap. 55
Cluj-Napoca, jud. Cluj
Cod postal: 400186

6. Daca produsul returnat indeplineste conditiile de garantie, noi iti vom propune o solutie de rezolvare: repararea produsului, inlocuirea produsului, reducerea corespunzatoare a pretului sau restituirea prețului plătit de consumator. In cazul returului de bani, aceste se face prin transfer bancar, indiferent de metoda de plata.

Limitari si excluderi ale garantiei

Daca vanzatorul nu constata existenta unui defect pentru care se angajeaza raspunderea acestuia, situatia este considerata o solicitare nejustificata de acordare a garantiei, pentru care poate cere cumparatorului plata contravalorii transportului la/de la vanzator.

Situatii de excludere a acordarii garantiei de conformitate:

Instructiuni de utilizare si intretinere a bijuteriilor Aveline

Bijuteriile din argint comercializate de Aveline sunt verificate si certificate, au o puritate de 92,5% (sau 925/1000) si poarta marcajul ANPC – Directia de Metale Pretioase, Pietre Pretioase si Proces Kimberley care garanteaza calitatea si titlul metalului pretios utilizat, si marca de responsabilitate proprie FM in interiorul unui dreptunghi. Pot fi exceptate de la marcare bijuteriile care cantaresc sub 2 grame sau care, datorita constructiei lor delicate, s-ar deteriora la aplicarea poansonului pentru marcare.

Aliniati corect cataramele pentru inchiderea bratarii. Niciodata nu fortati bratara sau piesele ei pentru inchidere.

Nu folositi bijuteriile Aveline in piscine, bai termale sau apa sarata. Nu folositi parfumuri sau spray fixativ in vecinatatea bijuteriilor.

Bijuteriile Aveline se curata cu apa, sapun si o periuta moale (cu exceptia perlelor) sau cu produsele de curatare recomandate pe site-ul nostru, https://aveline.ro. Pentru lustruire folositi materiale moi si lustruiti cu grija.

Bijuteriile care contin parti din cauciuc isi pierd elasticitatea daca intra in contact cu spray-urile cosmetice sau cu orice alt produs petro-chimic.

Materialele de natura organica, perle, coral, scoici, sidef au nevoie de ingrijire speciala. Acestea trebuie ferite de lumina si caldura excesiva pentru ca isi pot schimba culoarea, se pot crapa sau deteriora iremediabil. Uleiurile naturale ale pielii, temperatura si umiditatea naturala a pielii ajuta perla sa-si mentina stralucirea, dar acidul din transpiratie poate ataca si decolora sideful. Deasemenea, pentru perle, sidef sau coral nu utilizati substante standard de curatare a bijuteriilor, acestea pot fi prea dure.

Oxidarea (înnegrirea) este o proprietate naturala a argintului de aceea nu se considera un defect.